Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2017

ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗΣ



Για την εφαρμογή της Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η επιχείρηση να εκδίδει τιμολόγια μέσω υπολογιστή/συστήματος. Η νομοθεσία λοιπόν για την ηλεκτρονική τιμολόγηση προβλέπει πως μια εταιρεία μπορεί να εκδίδει και να αποστέλλει τιμολόγια ηλεκτρονικά, αρκεί να εξασφαλίζονται οι 3 παρακάτω προϋποθέσεις:

  • Η αυθεντικότητα της προέλευσης: Η διασφάλιση δηλαδή της ταυτότητας του εκδότη του τιμολογίου
  • Η ακεραιότητα του περιεχομένου: Η εξασφάλιση ότι το περιεχόμενο του παραστατικού δεν έχει αλλοιωθεί
  • Η αναγνωσιμότητα: Η εξασφάλιση πως το τιμολόγιο μπορεί να διαβαστεί και από άνθρωπο, όχι μόνο από τον υπολογιστή

 Η καθολική εφαρμογή της Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης για όλες τις συναλλαγές πρέπει να αποτελέσει πολιτική δέσμευση και να αναδειχτεί σε προτεραιότητα άμεσης υλοποίησης. Για την υλοποίηση του στόχου αυτού και την περεταίρω αξιοποίηση των διαθέσιμων εναλλακτικών ηλεκτρονικής τιμολόγησης απαιτείται:

  1. Προτυποποίηση και τυποποίηση όλων των απαιτούμενων ηλεκτρονικών εγγράφων, παραστατικών, αρχείων, πρωτοκόλλων, πιστοποιητικών, ψηφιακών υπογραφών κ.λπ. για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης σε όλη την αλυσίδα διαχείρισης του τιμολογίου.
  2.  Άμεση προσαρμογή του φορολογικού θεσμικού πλαισίου μέσω της επικαιροποίησης και συμπλήρωσης της υφιστάμενης νομοθεσίας για τη μεταβίβαση, αποθήκευση και τον έλεγχο των ηλεκτρονικών τιμολογίων
  3.  ∆ιερεύνηση της δυνατότητας υποχρεωτικής και αποκλειστικής εφαρμογής ηλεκτρονικής τιμολόγησης για όλες τις δημόσιες προμήθειες και άμεση έναρξη προγράμματος πιλοτικής εφαρμογής
  4.  ∆ιερεύνηση της δυνατότητας υποχρεωτικής και αποκλειστικής εφαρμογής της ηλεκτρονικής τιμολόγησης από επιχειρήσεις με συγκεκριμένα κριτήρια και χαρακτηριστικά (κύκλου εργασιών, όγκου συναλλαγών, όγκου τιμολογίων, κλάδου οικονομικής δραστηριότητας κ.λπ.)
  5. Κατάρτιση διευρυμένου προγράμματος ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης των επιχειρήσεων για την υιοθέτηση εφαρμογών ηλεκτρονικής τιμολόγησης, καθώς αποτελεί ένα σημαντικό μέσο ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας.
  6. Παροχή κινήτρων (φορολογικών, χρηματοδοτικών κ.α) προς τις επιχειρήσεις για την υιοθέτηση συστημάτων ηλεκτρονικής τιμολόγησης ή και την προσαρμογή των υφιστάμενων υποδομών (ERP’s) των επιχειρήσεων, στις απαιτήσεις υιοθέτησης των συστημάτων και εφαρμογών ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου